De NVM maakte deze maand nieuwe landelijke kwartaalcijfers bekend. De uitkomsten kennen we: een onverminderd grote vraag naar huizen en koopsommen stijgen naar recordhoogte. Leuk die landelijke cijfers, maar voor ons advieswerk zoomen we graag in om per plaats de markt specifiek te duiden. Lokaal zijn er immers grote verschillen, zowel in vraag als aanbod per prijssegment en type woning.
In deze nieuwsbrief sturen we je dan ook een verdiepingsslag ten opzichte van de NVM-cijfers. Per vestigingsplaats van onze groep, laten we de belangrijkste marktdata in één oogopslag zien. Transactiedata per woningsoort over het afgelopen jaar, maar ook actueel aanbod, verhuisbewegingen en zoekersinformatie uit de backoffice van Funda.
Naast onze eigen databronnen en waarnemingen, combineren we gegevens uit diverse bronnen. Gegevens zijn o.a. uit de NVM database / Brainbay, Funda Backoffice en zijn door ons bewerkt.
Op verzoek kunnen we overigens nog veel dieper in de data duiken. Bijna alles kan uitgesplist worden naar wijkniveau en/of woningsoort. In welke prijsklassen is de meeste (verborgen) vraag, en waar moeten we een markt máken? We helpen je er graag mee, bijvoorbeeld bij de beoordeling van een nieuwe projectlocatie!
Inmiddels is de Vivantus Groep gegroeid naar een netwerk van 32 makelaarskantoren en 18 hypotheekshops. En we zijn blij met onze acquisities van het afgelopen jaar: Petra de Kleermaeker Makelaardij uit Arnhem, Thijssen Makelaardij in Zaandam en Schuitema Makelaars in Hilversum. Vanuit deze kantoren kunnen we nu de Zaanstreek, de regio rond Arnhem/Nijmegen en ’t Gooi nog beter met nieuwbouwadviezen bedienen.
Vanuit elke vestiging bedienen we natuurlijk ook de woonregio eromheen. Aalsmeer, Uithoorn valt bijvoorbeeld onder Brockhoff Makelaars in Amstelveen, Nieuw-Vennep bestrijken we vanuit ons Hoekstra & Van Eckkantoor in Hoofddorp. In sommige steden zijn we met twee of meer kantoren aanwezig, zoals in Amsterdam, Almere, Arnhem, Tilburg en Zaandam.
We blijven ons verbazen over de diversiteit van al die dorpen en steden. Vergelijk de opbouw van de woningvoorraad van Amsterdam eens met Eindhoven. En dat maakt ons vak zo interessant: elke woonplaats kent een heel andere dynamiek en doelgroep.
Naar grondgebonden woningen is vaak véél meer vraag dan naar appartementen – maar hoe maken we dan appartementen waar altijd vraag naar zal blijven? Hoe zorgen we dat we de juiste taal spreken, als we de verkoopmarketing op de regionale doelgroep afstemmen? Vragen die we je graag helpen beantwoorden.
>>>Download de volledige nieuwsbrief inclusief bijlagen (pdf).